Letiště toto léto odbavilo třikrát více cestujících než loni

on

|

views

and

comments

Je to více než trojnásobek loňského objemu letní sezóny. V předpandemické roce 2019 však v tomto období vybavilo až 1,14 milionu cestujících. V porovnání s letními sezónami před pandemií bylo pro léto 2021 netypické, že během června a července výrazně více cestujících využívalo linky do zemí v rámci schengenského prostoru. Uvedl to pro TASR mluvčí bratislavského letiště Matúš Hrabovský.

Během této letní sezóny se létalo celkem do 17 hlavních prázdninových destinací a vybavených bylo přes 850 charterových letů cestovních kanceláří. „Na začátku letní sezóny byly nejpopulárnějšími destinacemi Řecko a Španělsko. To mělo přímý vztah s mírnými hraničními opatřeními, které obě země zavedly,“ přiblížil Hrabovský. Několik týdnů se na první příčce popularity držel ostrov Rodos, který žebříčku nejpopulárnějších destinací na letišti dosud nikdy nekraloval. V červenci byly zase nejvyhledávanější lety do Burgasu v Bulharsku.

„Úvodem sezóny bylo jednoznačně vidět absenci typických letů do egyptské Hurghady a především turecké Antalye. V obou zemích totiž ještě začátkem léta platili přísná cestovatelské omezení,“ ozřejmil mluvčí. Hned, jak se tato opatření uvolnily, Antalya v srpnu zaujala své obvyklé prvenství mezi nejpopulárnějšími letními destinacemi z Prahy.

Cestující se podle Hrabovského letos soustředili na dva prázdninové měsíce a dovolenková sezóna kulminovala v červenci a srpnu. Hned v září Antalyi z čelní pozice sesadili Londýn a Kyjev, což jsou linky, které cestující využívají především na cestování za prací. Pro srovnání, v roce 2019 si Antalya držela první příčku nepřetržitě od července do konce září.

Mluvčí letiště zároveň dodal, že z důvodu pozdního uvolnění cestovních omezení, až krátce před letní sezónou po jarní vlně pandemie, nebylo do letního letového řádu zařazených několik původních pravidelných linek. „Citelná je zejména absence linky z / do Moskvy (Pobeda), Milána (Ryanair), Sofie (Wizz Air), ale i Atén a Soluně, které Ryanair přestěhoval do Vídně,“ poznamenal Hrabovský.

Vzhledem k pozastavení provozu některých pravidelných linek se na celkovém objemu dopravy v létě velkou měrou podíleli charterové lety na objednávku cestovních kanceláří. Ty letišti přinesly až 45% z celkového počtu cestujících. V minulých letech byl tento podíl výrazně nižší – v roce 2019 to bylo 30% a v roce 2020 pouze 18%.

Share this
Tags

Must-read

Průměrná výše dluhu dlužníků v tomto roce roste

Nejvíce dlužníků pochází z Prahy, nejvyšší závazky mají v Bratislavě.Průměrná výše dluhu Slovenské dlužníků v tomto roce dosahuje 2 600 eur, zatímco v roce...

Nižší slevy a horší dostupnost. Černý pátek a Vánoce budou chudší

Důvodem je čipová krize a kapacity výrobců z Asie. Obchodníci během něho lákavými slevami vždy startují vánoční sezónu. V tomto roce připadá na 27. listopadu. E-shopy,...

Británie a EU stále nevyřešily otázku obchodu v Severním Irsku

Rozhovory mezi Británií a Evropskou unií o obchodních pravidlech Severní Irsko po brexite byly konstruktivní, podstatné rozdíly však přetrvávají. Oznámila to v sobotu vláda...
spot_img

Recent articles

More like this